နဂါး (naga) ႏွင့္ ဂဠဳန္ (garuda)
နဂါး (naga)
နဂါးဆိုသည္မွာ သကၠတႏွင့္ ပါဠိ စကားအနက္အရ တန္ခိုးအစြမ္းႀကီးမားေသာ နတ္မ်ိဳးႏြယ္၀င္သက္ရိွ (သို႔) အလြန္ႀကီးမားေသာေျမြကိုဆိုလိုသည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ ေျမြတို႔၏ဘုရင္ျဖစ္ၿပီး ဟိႏၵဴဘာသာေရးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာေရးတို႔တြင္ ဆက္ႏြယ္၍ “နဂါး” ကိုေတြ႕ရေလ့ရိွသည္။
ေရွးေခတ္သူရဲေကာင္း ထံုးေဟာင္းပံုျပင္အမ်ားအျပားတြင္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာနဂါးကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုပံုျပင္မ်ားအရ နဂါးကို တန္ခိုးအစြမ္းထက္ျမက္ေသာသတၱ၀ါဟုလည္းေကာင္း၊ ေျမြမ်ားတြင္ အဆိပ္ အျပင္းအထန္ဆံုးေသာေျမြဟုလည္းေကာင္း၊
ခြန္အားဗလႀကီးမားၿပီး ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာသတၱ၀ါအျဖစ္
လည္းေကာင္း
ေတြ႔ရေလ့ရိွသည္။ နဂါး၏မ်က္လံုးသည္ မီးတန္ခိုးအရိွန္အ၀ါျဖင့္ ျပည့္စံုသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ေကာင္းသည့္ဘက္တြင္ နဂါးကိုေတြ႕ရသလို၊ ဆိုးသည့္ဘက္ကလည္း ေတြ႕ရတတ္
သည္။
ထံုးေဟာင္းပံုျပင္ အမ်ားစုကိုၾကည့္လွ်င္ နဂါးသည္
လူႏွင့္ေျမြေရာစပ္သည့္ ပံုသ႑န္ရိွေသာသတၱ၀ါ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရေလ့ရိွသည္။
နဂါးသည္ ေရကိုပိုင္စိုးသည္ဟု ေတာင္အာရွႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕က ယူဆ ကိုးကြယ္ၾကသည္။
ဂဠဳန္ (garuda) ႏွင့္ ကမာၻ႔ရန္
ေရွးေဟာင္းစာေပက်မ္းမ်ားအရ နဂါး၏ကမာၻ႕ရန္မွာ ငွက္တို႔၏ဘုရင္
ဂဠဳန္ငွက္ျဖစ္သည္။ အစမူလ ပထမတြင္မူကား နဂါးႏွင့္ ဂဠဳန္သည္
ဖေအတူမေအကြဲေသြးရင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဒ႑ာရီအဆို မ်ားအရ ကမာၻ႔ဦးဂရုႀကီး ကစပ
(kasyapa) တြင္ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ရိွသည္။ (သူ၏မိန္းမ ၁၃ ေယာက္အနက္မွ,
နတ္အေပါင္း၏ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေသာ
ရွီဗာ၏သမီးမ်ား), ကဒရု (Kadru) ႏွင့္ ဗိနတ (Vinata) ဟုအမည္ရိွ၍ ကဒရုက
ဥေပါင္းတစ္ေထာင္ ေမြးဖြား၍ နဂါးမ်ားေပါက္ဖြားလာၿပီး၊ ဗိနတက ဥႏွစ္လံုး
သာေမြးဖြား၍ ေနမင္း(သူရ)ႏွင့္ ဂဠဳန္ (Garuda) ကိုေမြးဖြားေလသည္။
ရူးမိုက္တဲ့အေလာင္းအစား တစ္ခုအတြက္, ဗိနတသည္ သူ၏အမထံတြင္ ကၽြန္ခံရေလသည္။
ဗိနတ၏သားျဖစ္သူ ဂဠဳန္သည္ လည္း ထိုအတြက္ နဂါးမ်ား၏အလုပ္အေကၽြးကို
ျပဳေပးရေလသည္။ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ဂဠဳန္သည္
လြတ္ေျမာက္ရန္လမ္းစရွာႀကံေလသည္။
ထိုေၾကာင့္ ဂဠဳန္သည္ သူမည္သို႔လုပ္လွ်င္ သူ၏မိခင္ကို ကၽြန္အျဖစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ခြင့္ေပးမလဲ ဆိုသည္ကုိ နဂါးမ်ားအားေမးေတာ့သည္။ နဂါမ်ားက သူကို
ထာ၀ရမေသေဆးရည္ (amrita) ကိုယူေဆာင္ခိုင္းေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဂဠဳန္သည္
ထိုေဆးရည္ကို နတ္ဘုရားမ်ားထံမွခိုး၍ နဂါးတို႔အား ေဆာင္က်ဥ္းေပးေလသည္။
သို႔ေသာ္ ထိုေဆးရည္တြင္ ဂဠဳန္ေရာ၊ နဂါးမ်ားပါမသိရိွေသာလွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ရိွသည္။
၄င္းလွ်ိဳ႕၀ွတ္ခ်က္ကား ထိုေဆးရည္ကို နဂါးတို႔ ထာ၀ရအသက္ရွည္ရန္အလို႔ငွာ
သံုးေဆာင္မိပါက နဂါးတို႔သည္ ဂဠဳန္၏ရန္သူႏွင့္ အစာျဖစ္လာရမည္
ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ (Book I: Adi Parva, Sections 16ff.)
Ref: Wikipedia
like
ReplyDelete